יום רביעי, 30 ביוני 2010

מלכות היופי מכל העולם מבקרות במונדיאל



מיס גרמניה מגיעה לעודד את הנבחרת שלה
 מיס גרמניה מגיעה לעודד את הנבחרת שלה    צילום : רויטרס   

31 מלכות יופי מכל רחבי העולם, שמתחרות השנה על התואר "מיס עולם", הגיעו אתמול לדרום אפריקה כדי לעודד את הנבחרות הלאומיות שלהן, כל אחת לפי מדינתה. לא בכל יום רואים את איטליה וחוף השנהב מתחבקים במונדיאל

 

  
 
זהירות, תמונה חמה - 31 מלכות יופי בתמונה אחת
 זהירות, תמונה חמה - 31 מלכות יופי בתמונה אחת   צילום : רויטרס 
 
 
מיס ברזיל ומיס חוף השנהב עושות פוזות לצלמים
 מיס ברזיל ומיס חוף השנהב עושות פוזות לצלמים 
 
 
מיס ברזיל לאחר כמה ניתוחים פלסטיים
 מיס ברזיל לאחר כמה ניתוחים פלסטיים 
 
 
מזכ"ל פיפ"א מתבונן בנוף ולידו מיס ברזיל ומיס חוף השנהב
 מזכ"ל פיפ"א מתבונן בנוף ולידו מיס ברזיל ומיס חוף השנהב 
 
 
מיס הונדורס ומיס שוויץ, עושות סיבוב ברחובותיה של יוהנסבורג
 מיס הונדורס ומיס שוויץ, עושות סיבוב ברחובותיה של יוהנסבורג 
 
 
שוטר דרום אפריקני שם עין על מיס צ'ילה
 שוטר דרום אפריקני שם עין על מיס צ'ילה 
 
 
מיס דרום קוריאה במבט מופתע
 מיס דרום קוריאה במבט מופתע 

גלריה: מעודדות במונדיאל


מעודדת של נבחרת אנגליה
 מעודדת של נבחרת אנגליה    צילום : רויטרס   

כמו בכל שבוע, קבלו את הבנות שהופכות את המונדיאל לשווה יותר

 

  
 
מעודדת של נבחרת איטליה שולחת נשיקה לצלם המאוהב
 מעודדת של נבחרת איטליה שולחת נשיקה לצלם המאוהב   צילום : רויטרס 
 
 
מיני מאוס הגיעה למונדיאל - מעודדת של נבחרת ארגנטינה
 מיני מאוס הגיעה למונדיאל - מעודדת של נבחרת ארגנטינה    צילום : רויטרס 
 
 
פלישת האינדיאנים - מעודדת של נבחרת ברזיל
 פלישת האינדיאנים - מעודדת של נבחרת ברזיל   צילום : רויטרס 
 
 
מעודדת של נבחרת גרמניה מתחברת לוובוזלה שלה
 מעודדת של נבחרת גרמניה מתחברת לוובוזלה שלה   צילום : רויטרס 
 
 
מעודדת של נבחרת ברזיל רוקדת מול הקהל שבא לצפות במשחק
 מעודדת של נבחרת ברזיל רוקדת מול הקהל שבא לצפות במשחק   צילום : רויטרס 
 

יום ראשון, 6 ביוני 2010

רוצים לפגוש את שחקני מנצ'סטר ומדריד??אז...

לא מדובר עוד בשוקו ולחמניה, אלא בקייטנות שישנו את הילדים שלכם מקצה לקצה: קייטנת כדורגל עם כוכבי מנצ'סטר יונייטד וריאל מדריד, קייטנת אילוף כלבים ועוד. זול זה לא יהיה


תשכחו מכל מה שאתם יודעים על הקייטנה המסורתית. לא עוד ימי כיף בבריכה, רכיבה על סוסים או שוקו ולחמנייה לארוחת הבוקר, מהיום אמרו "קייטנת קונספט". הילד מתחבר לתחום מסויים? תנו לו מנה גדושה ממנו בחופשת הקיץ, כך תהיו בטוחים שמשעמם בטוח לא יהיה לו.

אז הקונספט עליו בנויים כל התכנים והפעילויות משתנה מקייטנה לקייטנה, באחת הוא ילמד על התרבות היפנית, בשנייה יתנסה באומנות הקרקס ובאחרת יחזק את הקשר עם הכלב שלו. כל הקייטנות פועלות ברשיון משרד החינוך ומפעילות מערך אבטחה וביטוח לילדים, חלקן מספקות הסעות בתוספת תשלום וחלקן מתקיימות בתנאי פנימייה. אז מהם התכנים אותם מציעה כל קייטנה, למי הם מיועדים? ובאיזו קייטנה תדרשו לשלם כ-14,000 ש"ח לקצת פחות מחודשיים?
 

קייטנת כדורגל עם הכוכבים הגדולים בעולם

לחובבי הכדורגל ניתנת השנה ההזדמנות להגשים את החלום ולבלות את חופשת הקיץ במגרש של הגדולים- מנצ'סטר יונייטד וריאל מדריד. בקייטנה יתנסו הילדים באימוני כדורגל בני 5 שעות בכל יום אותם יעבירו מאמנים של המועדון, יהנו מפעילות ספורטיבית בבריכה ובמגרשי הטניס ויעברו הרצאות בנושאים הנוגעים בספורט כמו תזונה נכונה או כוכבי הכדורגל הגדולים.

בקייטנה של מנצ'סטר יונייטד ישתתפו הילדים בטורניר הסיום ב- Old Traffod שם הם אמורים לפגוש את שחקני המועדון היוקרתי. הקייטנה היא על בסיס פנסיון מלא ומתקיימת בכמה מחזורים, חלקם בני שישה ימים וחלקם בני שבועיים, תלוי במועדון הכדורגל.

למי מיועדת? גילאי 8-18
מתי? מועדון מנצ'סטר יונייטד- 25-30/7, 8-13/8, 15-20/8, 22-27/8
מועדון ריאל מדריד- 4-17/7, 18-31/7
כמה? מנצ'סטר יונייטד 2,450$ לאדם, ריאל מדריד 3,800$ לאדם
לפרטים: 03-9033433
 

קייטנת כלבים

מה עם קצת סושי?
 מה עם קצת סושי? 
 צילום : יח"צ 
  
קייטנה הפועלת כבר 15 שנה בה לומד הילד את עקרונות האילוף, מושגים בווטרינריה, ספורט היתולי עם כלבים ועוד. ישנה אפשרות להגיע לקייטנה עם הכלב הפרטי, בתנאי שהוא אינו תוקפן ואגרסיבי או לחילופין, לקבל כלב מן הכלבייה של הקיבוץ. במהלך כל הקייטנה הפועלת בתנאי פנסיון, יהיה הילד צמוד לכלב וילמד לחזק את הקשר איתו ועם ילדים אחרים שאוהבים כלבים. 

למי מיועדת? גילאי 9-13 המסוגלים לשהות מחוץ לבית חמישה ימים שלמים.
איפה? קיבוץ אפיקים
מתי? 4-8/7 , 11-15/7, 18-22/7 , 25-29/7, 1-5/8, 8-12/8
כמה? 1,600 ש"ח
לפרטים: 04-6754572

קייטנה יפנית

קייטנה יותר חינוכית ודידקטית בה הילד נחשף לכל עולם התרבות היפנית באמצעות סדנאות סושי, למידת אומנויות הלחימה קנדו וקארטה, סיפורי המיתולוגיה היפנית, סדנאות אוריגמי ועוד. הקייטנה המתקיימת זו השנה השביעית פועלת מטעם חברת japanknoldge מציעה סדנאות וקורסים נוספים העוסקים בתרבות היפנית, כך שמי שרוצה להעשיר את הידע מעבר לתקופת הקייטנה יוכל לעשות זאת במהלך כל השנה.

למי מיועדת? גילאי 9-18
איפה? סמינר הקיבוצים, תל אביב
מתי? 4-15/7, 18-27/7 בין השעות 9:00 עד 15:30
כמה? 2,150 ש"ח, 5% הנחה לנרשמים בשבועיים הקרובים
לפרטים: 03-7441264
 

קייטנת קרקס

הולכים על חבל דק
 הולכים על חבל דק  
 צילום : יח"צ 
  
מי שניחן ביכולות אקרובטיות ובחיבה יתרה לפעילות אקסטרים, רוב הסיכויים שיאהב את תכני הקייטנה מבית "קרקס פלורנטין".בשבוע הראשון ייחשף הילד לשלל אומנויות הקרקס כמו הליכה על חבל, טרפז, נסיעה על חד אופן, ג'אגלינג ובשבוע השני יתמקצע ב-2 מקצועות בהם יבחר. בסופה של הקייטנה יתקיים מופע חגיגי להורים בו יציגו הילדים את שלמדו. בין לבין ישולבו פעילויות נוספות כמו סדנאות איפור, סרטים, ביקור בלונה פארק, בריכה ועוד. 

למי מיועדת? גילאי 5 למעלה
איפה? מתחם הכפר הירוק
מתי? 4-22/7, 25/7-12/8, 15-26/8, בין השעות 8:30-15:00
כמה? 2,420 ש"ח, 5% הנחה לקבוצה של 5 ילדים ומעלה ולאח שני ושלישי.
לפרטים: 03-6483811

 קייטנת הישרדות
מעריצי "הישרדות" שעדיין לא עומדים בגיל ההשתתפות בתוכנית, יכולים לקבל טעימה מן החוויה ולזכות בהדרכה צמודה של משתתפי העונות הקודמות וביניהם אריק אלפר, שי אראל, נתן בשבקין ומשה, מלצר חולון. בקייטנה, אותה יזם השורד לשעבר, עידן קפון, יתחלקו הילדים לשבטים ויתנסו במשימות שיזכו אותם בפרסים וניקוד. בסיומה של כל משימה תתכנס הקבוצה הזוכה במועצת השבט שם תעניק הקבוצה והמדריך מפתח פרס לילד שהצטיין במשימה. מי שיצבור את מספר המפתחות הגבוה ביותר יזכה בתואר השורד האחרון. הפרס, אם תהיתם, הוא אמנם לא מיליון שקלים אלא מכשיר אקס בוקס. מחזור שלם של קייטנה הוא 4 שבועות, אך ניתן להירשם גם לתקופה קצרה יותר.

למי מיועדת? לילדי חיפה, נשר ויישובי הכרמל בגילאי 5 ומעלה
איפה? בית אורן
מתי? 4-22/7, 25/7-12-8 בין השעות 8:30-14:30
כמה? 850 ש"ח לשבוע, 1,400 ש"ח לשבועיים, 1,900 ש"ח ל-3 שבועות ו-2,400 ש"ח ל-4 שבועות.
לפרטים: 054-4457157


יום שבת, 5 ביוני 2010

תאמינו או לא: פרידה מהכלבה המכוערת בעולם

מסי אלי, המחזיקה בתואר המפוקפק, מתה בגיל 17. וגם: פליטת כדור כואבת במיוחד לעבר האשכים ואדם שהסתנן ל-4 לוויות בתוך שבוע בשביל לגנוב אוכל. מדור שמביא לכם את החדשות הכי הזויות, הכי מפתיעות והכי משעשעות של השבוע מרחבי העולם, והכל אמיתי

חדשות הן בדרך כלל עניין רציני, אולי אפילו רציני מדי, אבל לא במדור הזה. בכל סוף שבוע אנחנו מלקטים עבורכם את הידיעות הכי הזויות, הכי משעשעות והכי מפתיעות מרחבי הגלובוס – ידיעות שיגרמו לכם לתהות האם זה בכלל אמיתי. אז כן, הכל פה אמיתי לגמרי – תאמינו או לא.

ארה"ב: הכלבה הכי מכוערת בעולם הלכה לעולמה

השבוע נתחיל ברשותכם דווקא עם בשורה קשה. מיס אלי, שזכתה בשנה שעברה בתואר המחייב "הכלבה הכי מכוערת בעולם", מתה בגיל 17 בביתה שבמדינת טנסי בארה"ב. בחודש הבא היא היתה אמורה לשוב לתחרות המתקיימת מדי שנה בקליפורניה, אך היא לא תהיה שם כדי להגן על התואר.

מיס אלי, שהיתה עיוורת, קירחת באופן חלקי ובעלת לשון תלויה בצדו השמאלי של פיה, התפרסמה בזכות קריירה מפוארת בעסקי השעשועים. היא השתתפה באופן קבוע בתכנית טלוויזיה על כלבים, צולמה ללא מעט פרסומות והשתתפה במבצעי גיוס כספים למטרות צדקה, בהם נאספו למעלה מ-100 אלף דולרים.

"המוות שלה לא היה לא צפוי", סיפר לעיתון "מאונטין פרס" הבעלים של מיס אלי, דון גוהרינג, שמפעיל קרקס עם מופעי כלבים. "היא לא ידעה לעשות פעלולים, אבל נהנתה מתשומת הלב". לדבריו, עכשיו הוא מתכוון לבנות מקלט לכלבים נטושים, שייקרא על שמה של הכוכבת המנוחה . "אני הולך להפוך את זה למטרת העל שלי לזכרה".
 

אוסטרליה: גנב רכב עם קרון, כשהבעלים בתוכו

רק נקנה וכבר נגנב, עם הבעלים בפנים
 רק נקנה וכבר נגנב, עם הבעלים בפנים 
 צילום : רויטרס (ארכיון) 
  
בני זוג בשנות ה-60 לחייהם מהעיר אדלייד שבאוסטרליה עברו השבוע חוויה שהם לא ישכחו עד סוף חייהם. עבריין שגנב את רכבם לא שם לב שהשניים היו בתוך הקרון שהיה מחובר לרכב, ויצא איתם לנסיעה פרועה ברחבי העיר.

ברשת ABC האוסטרלית דווח כי האירוע התרחש כשבני הזוג רכשו קרון חדש. הם נכנסו לתוכו יחד עם סוכן המכירות, כשהמפתחות של הרכב היו בסוויץ' ואז הגיע הגנב, שהתניע והחל בנסיעה. סוכן המכירות הזריז הצליח לקפוץ מהקרון, אך בני הזוג חסרי המזל נתקעו בפנים.

הנסיעה הפרועה של הגנב נמשכה רבע שעה, עד שהוא התנגש ברכב חונה ונאלץ להימלט רגלית. בני הזוג המבוהלים לא נפגעו, אך לרכב ולקרון נגרם נזק של כ-2,000 דולר אוסטרליים. המשטרה עדיין מחפשת אחר הגנב.
 

ניו זילנד: 4 לוויות בתוך שבוע – כדי לגנוב אוכל הביתה

"אהלן, מישהו יודע איפה האוכל?"
 "אהלן, מישהו יודע איפה האוכל?" 
 צילום : רויטרס (ארכיון) 
  
מה דעתכם על המקרה הבא? בית לוויות בניו זילנד תפס על חם "מתאבל סדרתי", שהגיע לארבע לוויות שונות בפרק זמן קצר של שבוע בלבד. המטרה של האיש, בשנות ה-40 לחייו שכלל לא הכיר את המתים, היתה אחת ויחידה – להנות מהכיבוד שהוגש במקום והוא אפילו לא היסס לקחת קצת "טייק אוויי" לביתו.

אחרי שהבינו עם מי יש להם עסק, אנשי בית הלוויות צילמו את מי שזכה לכינוי "הזללן המתאבל" והפיצו את תמונתו במקום כדי להזהיר מפניו. "היה לו תיק עם קופסאות פלסטיק וכשאף אחד לא היה מסתכל, הוא היה לוקח את האוכל", סיפר מנהל בית הלוויות, דני לנגסטראט.

לדבריו, האיש "תמיד היה מאוד שקט ומנומס" ולא נראה שונה משאר משתתפי הלוויות, חוץ מנושא האוכל כמובן. בסופו של דבר, אחד מעובדי המקום נאלץ לקחת אותו לצד והבהיר לו שהוא יכול להמשיך להגיע ללוויות כמה שרק ירצה, אך אם ימשיך לקחת אוכל לביתו – תוגש נגדו תלונה במשטרה. (רויטרס)
 

ארה"ב: תאונת נשק – פלט כדור ופגע באשכיו

אוי, כמה שזה כואב. גבר שנכנס לחנות כלי עבודה בעיר לינווד שבמדינת וושינגטון, כשאקדח טעון תלוי על חגורתו, פלט בטעות כדור ופגע בעצמו באזור הכי רגיש שיכול להיות – האשכים.

האירוע התרחש ביום ראשון בשעות הצהריים, כשבמקום היו לא מעט אנשים. "נשמע רעש חזק שהבהיל הרבה אנשים בחנות", סיפרה דוברת המשטרה המקומית שאנון סשנס. "הוא ירה לעצמו באשכים והיו לו פציעות גם ברגליים. כמובן שהוא היה בהלם".

בעיתון "סיאטל טיימס" דווח כי תחילה הוזעקו למקום כוחות גדולים של המשטרה וכיבוי אש, אך במהרה התברר כי מדובר בתאונה עם נפגע אחד בלבד. "משטרת לינווד ממשיכה לחקור את המקרה, אך נראה כי מדובר בתאונה", אמרה סשנס.
 

איטליה: החתן שריסק את ה"פרארי" שלו

"פרארי טסטרוסה". כואב הלב...
 "פרארי טסטרוסה". כואב הלב... 
 צילום : רויטרס (ארכיון) 
  
רק לפני שלושה שבועות סיפרנו לכם על עובד מוסך בבריטניה שריסק רכב "פרארי" בעלות של למעלה ממיליון שקלים שהיה שייך לאחד הלקוחות, והנה זה קורה שוב – הפעם באיטליה. חתן וכלה ששכרו רכב מסוג "פרארי טסטרוסה" כדי להגיע לחתונה שלהם בסטייל, הרסו לעצמם את מה שאמור היה להיות היום הגדול של חייהם כשהתנגשו בעוצמה ברמזור מיד עם תחילת הנסיעה.

ב"מטרו" הבריטי דווח כי השניים, מהעיר טרוויזו שבצפון איטליה, שילמו 650 אירו כדי לשכור את הרכב היוקרתי שמגיע למהירות של 290 קמ"ש ומאיץ למהירות של 100 קמ"ש בפחות משש שניות. אחרי כמה מטרים של נסיעה, החתן איבד שליטה על ההגה, סטה ממסלול נסיעתו והתנגש ברמזור.

"הם חתמו על הפקדה של 25 אלף אירו לצרכי ביטוח עבור הרכב והם כנראה לא יקבלו עודף", סיפר קצין המשטרה שהופקד על חקירת התאונה. הזוג הצעיר יצטרך להיפרד כנראה מסכום נוסף ולא מבוטל, בעקבות ההערכה כי הנזק לרכב נאמד בלמעלה מ-70 אלף אירו. אם זה לא מספיק, השניים גם נקנסו ב-60 אירו בגלל הנזק שגרמו לרמזור, הנחשב לרכוש ציבורי.

יום שלישי, 1 ביוני 2010

משטרת הלא-פוטושופ: Like

עוד מקבץ של התמונות שנראות הכי מזויפות בעולם, אבל הן לא. משטרת הפוטושופ חוקרת

אם הסתובבתם בפייסבוק בזמן האחרון, בטח יצא לכם להיתקל במטרד מסוג חדש שצץ שם - הקבוצות האידיוטיות האלה שמכריחות אתכם לעשות Like כדי לראות משהו. אתם יודעים, דברים כמו "לחצו על Like ותוכלו לראות את מיילי סיירוס רוכבת על יען". אם אתם מתפתים "לחבב" משהו לפני שראיתם אותו, זה הופך אתכם ל"חברים" בקבוצה שאין לכם מושג מי מנהל ולמה, ושעשויה להפוך בכל רגע ל"קבוצת תמיכה לאנשים המכורים להסנפת לטאות ומעריצים את מחמוד אחמדניג'אד", ואז לכו תוכיחו שאתם בכלל התעניינתם ביענים. חוץ מזה, אילו היינו רוצים לראות את מיילי סיירוס רוכבת על יען, היינו מחפשים את זה בגוגל, וזה לא היה מחייב אותנו מראש לחבב שום דבר.

אנחנו, עקרונית, לעולם לא נלחץ על Like בקבוצה כזאת. למזלנו, אנחנו גם לא צריכים. יש מספיק אזרחים ששולחים אלינו את התמונות. הרבה מפניות ה"זה אמיתי או לא?" שקיבלנו בזמן האחרון מקורן היה בקבוצות כאלה. הרבה מהתמונות הנ"ל גם היו אמיתיות. למעשה, נראה היה שהמציאות בימים האחרונים מתאמצת מאות להוכיח שהיא מתעלה על כל דמיון, והצטברו  כמה תמונות שמתחרות חזק מאוד על תואר התמונה שנראית הכי מזויפת בעולם, אבל היא לא.
 
אחת מאותן קבוצות מתהדרת בשם הקליט "סוס הכניס להריון זברה וזה יצא מדהים והנה הוכחה שזה אמיתי". אופק ויאיר שאלו אותנו שניהם על התמונה הזאת. לפני שהסתכלנו על התמונה, חשבנו לפי התיאור שבכותרת שנקבל תמונה של אוקפי - מין ג'ירפה גמדית בעלת גוף כהה ורגליים מפוספסות כמו של זברה. האוקפי בפני עצמו הוא חיה שנראית כמו זיוף פוטושופ לא נורא מוצלח, אבל התמונה שקיבלנו היתה מוזרה הרבה יותר - היא נראית כמו זיוף פוטושופ גרוע מאוד.
 
או שמישהו לקח כמה חתיכות של זברה והדביק לכמה חתיכות של הסוס הכי לבן שראינו בחיים, או שהצבעים של הזברה ירדו בכביסה. אפילו הפסים הלבנים של החלק הזבראי שביצור אינם לבנים כמו החלקים שבהם הוא נראה כמו סוס. חוסר אמינות בסיסי. ובכל זאת, לא צריך לעשות יותר מגיגול מהיר כדי לגלות שהוא באמת קיים. לא רק זה, אלא שהתיאור שבשם הקבוצה הוא מדויק לגמרי. הזורס שבתמונה היא בתם של סוס זכר וזברה נקבה. שמה Eclyse, היא חיה בגן חיות בגרמניה, ומתעניינת בטיולים על החוף, "דמדומים" ואכילת עשב. וכשהיא שמה תמונות של עצמה בפייסבוק, אף אחד לא מאמין לה שככה היא באמת נראית.
 
סוס זברה
 סוס זברה   צילום : לא ידוע 
 
ליאב שלח לנו תמונה מזויפת למראה של אבטיחים מרובעים, ושאל האם זה נכון שבסין הצליחו לגדל אבטיחים כאלה. התשובה, כמובן, היא לא ולא. זה היה ביפן.
 
אבטיחים מרובעים
 אבטיחים מרובעים   צילום : לא ידוע 
 
מתברר שזה לא כל כך קשה לגדל אבטיח בצורת קוביה: פשוט, כשהאבטיח עוד קטן, אתה מכניס אותו לתוך קובית פלסטיק חלולה בצורה הדרושה. כשהוא גדל, הוא ממלא בדיוק את הקופסה, וכך קיבלת אבטיח קובייתי. למה? היפנים טוענים שהסיבה היא שכך ניתן לאחסן ולהוביל את האביטיחים ביתר יעילות. אנחנו חושבים שזה כדי שאף אחד לא יחשוד לרגע שהם הפסיקו להיות מוזרים.
 
יאיר (וגם אב"צ) שלחו לנו את התמונה הדי מזעזעת הבאה, ויאיר שאל,

"נתקלתי בתמונות של קרן של שור שנתקעה בתוך הגרון של אדם.. מה דעתכם?"


 
שור
 שור   צילום : GettyImages 
 
ובכן, דעתנו היא שזה הגיע לו. כל מי שנכנס לזירה עם חיה גדולה ועצבנית שלא עשתה לו כל רע בכוונה מוצהרת לענות ובסופו של דבר להרוג אותה, בלי שום סיבה מוצדקת יותר מ"בשביל הספורט", מגיע לו איזה פירסינג אקסטרימי בלתי מתוכנן. חוץ מזה, כמה שהפציעה של המטדור לא נעימה - ולא, זה לא משהו שאנחנו מתכוונים לנסות בעצמנו - הוא כנראה ייצא מזה בחיים, מה שאי אפשר לומר לגבי השור.

בכל מקרה, התמונה של השור בעל כושר הקליעה למטרה המופלא היא אמיתית, ומתעדת ארוע שקרה ללוחם שוורים בשם חוליו אפריקיו בשבוע שעבר. השור לא רק חורר לו את הסנטר, אלא גם גרר אותו כמה מטרים כמו דג על חכה, והעניין גם מתועדבוידאו. זהירות, תמונות קשות - מלבד לפרים ולפרות שבינינו. אלה בוודאי ישמחו לראות את הסרטון הזה שוב ושוב ושוב.
 
אנחנו בעצם מקדמים פה תרופה למכה. עדיין לא קיבלנו את התמונה הזאת מאף אחד, אבל מן הסתם עוד נקבל: זאת אולי התמונה הכי לא-סבירה שראינו אי פעם. מה שקרה זה שיום אחד בגואטמלה האדמה פצתה את פיה ובלעה פינת רחוב, כולל בניין בן שלוש קומות. במקום שבו עמדה פעם חתיכת עיר פעור עכשיו חור עגול באופן כמעט מושלם. הוא צולל עשרות מטרים מטה, ובתחתית - חשכה מוחלטת.
 
חור גדול
 חור גדול   צילום : ממשלת גואטמלה, Flickr, CC_BY_NC 
 
וככל שזה לא ייאמן, גם זה אמיתי. החור צולם ותועד מזוויות רבות. החור הזה הוא בולען - בור שנוצר בתהליך טבעי בהמסה של שכבות אבן גיר או מלח מתחת לקרקע. השכבה העליונה של הקרקע, שמורכבת מחומרים קשים יותר, עושה כמיטב יכולתה לגשר על החור שמתחתיה - עד שיום אחד היא מחליטה שנמאס לה, ומתמוטטת. בארץ  אפשר למצוא בולענים באזור ים המלח, אבל למזלנו, אף אחד לא חשב אצלנו לבנות מעליהם עיר. בגואטמלה היו להם רעיונות אחרים, מתברר. הסופה "אגתה" שמשתוללת בימים אלה בגואטמלה העמיסה על מערכת הביוב הלא-משהו של העיר, וגרמה לאדמה, פשוטו כמשמעו, לפצות את פיה ולבלוע איזה בית או שניים. הגולש הכסוף לא היה בסביבה.