יום שני, 2 במאי 2011

5 אביזרים לאייפד 2

כיסוי שמגן על המכשיר מנפילות, עט שמאפשר לצייר על המסך ומקלדת בלוטות' נסתרת. אנחנו מציגים את האביזרים המשלימים לאייפד 2, שהגיע לישראל ביום שישי האחרון


בזמן שעמדו בתור לאייפד 2 בסוף השבוע, רכשו אנשים גם אביזרים - מתיקים וכיסויים ועד כלים שימושיים. "כלכליסט" מביא את האביזרים שאי אפשר לוותר עליהם.

1. SmartCover, כיסוי הקסם של אפל. כיסוי אלגנטי דק במיוחד בעל מגוון שימושים. מגיע בעור או פוליאורתן ובמגוון צבעים. מגן על המסך, ומתקפל בצורה חכמה שמאפשרת להעמיד את האייפד או להשכיבו. המכשיר ייכנס למצב שינה כשתכסו את המסך, ויידלק כשתרימו את הכיסוי. פרטים: 249 שקל לפוליאורתן, 399 שקל לעור, באידיגיטל, אופיס דיפו וביג בוקס.

SmartCover

2. כיסוי Wrapsol להגנה מרבית. עשוי מהחומר שמשתמשים בו לכיסוי המכוניות של פורמולה 1. החומר הדק, השקוף והקשיח מצליח להגן על האייפד גם אם ייפול כמה מטרים וגם אם ייקבל מכה מפינת שולחן חדה. פרטים: 40 דולר, wrapsol.com.

כיסוי Wrapsol

3. עט לכתיבה על מסך מגע מבית Ten One Design. בניגוד לעטים אחרים בקטגוריה הזאת, העט היפהפה הזה דק ומאפשר לכתוב בכתב יד כמעט טבעי. מצוין למי שרוצה לכתוב הערות באפליקציות מתאימות, ויתאים בייחוד למי שמשתמשים באייפד כדי לצייר. פרטים: 14.95 דולר, tinyurl.com/6xxn6pu.

עט לכתיבה על מסך מגע

4. מתאם HDMI לחיבור למסך גדול. מעולה למרצים ולאנשי עסקים. אם אתם רוצים להראות אפליקציות, אתרים או רעיונות על המסך דרך מקרן או טלוויזיה, המתאם הזה הוא כלי מצוין. פרטים: 219 שקל, באידיגיטל, אופיס דיפו וביג בוקס.

מתאם HDMI לחיבור למסך גדול

5. מקלדת וכיסוי אלומיונים מ־Zagg. ה־ZaggMate הוא כיסוי שזכה לפרס בכינוס Macworld האחרון. הכיסוי דק (מוסיף רק 1/4 אינץ' לעובי האייפד), עמיד ועשוי אלומיניום קשיח כמו האלומיניום שמשמש להכנת מטוסים. כשהוא סגור הוא מגן על המסך של המכשיר. אם רוצים להקליד הופכים את הכיסוי, מעמידים את האייפד ומקלידים על מקלדת בלוטות' המסתתרת בתוך הכיסוי. אפשר להזמין מארצות הברית, ולחרוט אותיות עבריות על המקלדת. פרטים: 99 דולר, tinyurl.com/65xghxe.

מקלדת וכיסוי אלומיונים

9 מוצרים וחברות ששינו את העולם

מהאייפון של אפל, דרך חנות הספרים המקוונת של אמזון ועד ליוטיוב שמצליחה למשוך הרבה יותר צופים מכל תוכנית טלוויזיה מוצלחת. 9 שירותים ומוצרים ששינו את ההתנהלות של תעשייה שלמה


צריך להשקיע הרבה מאמץ על מנת להצליח לשנות התנהלות של תעשייה שלמה. עבור כל חברה שמצליחה יש עשרות שנכשלות – ורבות אחרות שמנסות להעתיק את ההצלחה, אך אינן מוצלחות כמו המודל החדש.

חברה המפריעה להתנהלות של התעשייה, אינה בהכרח הראשונה שיוצאת עם הרעיון המדובר. אלא פשוט מיישמת אותו טוב יותר מהמתחרים. אם כך, אילו מוצרים וחברות שינו את האופן שבו העולם עושה עסקים?

אייפון של אפל

בעוד שהבלקברי שינה באופן מהותי את האופן שבו אנשי עסקים מתקשרים אחד עם השני, נגישותו של האייפון לשוק ההמונים הופכת אותו למשמעותי יותר. האייפון הוא יותר מעוד מכשיר טלפון ומיילים. הוא למעשה המחשב הנייד המוחלט הראשון. במקביל, חנות האפליקציות (App Store), גרמה לרעידת אדמה בעולם משחקי המחשב, בעוד שתעשיית מכשירי ה-GPS מקרטעת.

צילום: בלומברג
אייפון. שיחות טלפון הן רק מוצר נילווהצילום: בלומברג

אמזון

התחילה כחנות ספרים מקוונת בלבד, אך צמחה והתגלתה כאיום לסקטור הקמעונות כולו. מכיוון שאינה צריכה לדאוג יותר לדמי שכירות, החברה יכולה להציע מחירים נמוכים יותר ולשמור על רווחיות גבוהה. אפילו מלכת הקמעונות וול מארט חשה בלחץ, והשיקה בתגובה שורה של מלחמות מחירים (בייחוד בעונות החגים), וחידדה את התחרותיות שלה במרחב האינטרנט. 

צילום: בלומברג
אמזון. ככה קונים במאה ה-21צילום: בלומברג
  

קונסולת Wii של נינטנדו

בעוד שמיקרוסופט וסוני הלכו בנתיב המסורתי בדור הנוכחי של קונסולות משחקים, נינטנדו הימרה על כל הקופה, התעלמה מהאספקט הגרפי והתמקדה בהפיכת המשחקים לקלים לתפעול, בזכות שימוש במכשיר העוקב אחר התנועות. ההימור השתלם. קונסולת Wii, היא לא רק מובילה במכירות, הפופולאריות העצומה שלה אילצה את המתחרות לכלול תנועות במכשירים המסורתיים שלהן.

צילום: בלומברג
קונסולת המשחקים Wii. התמקדה במשחקים מבוססי תנועהצילום: בלומברג

דואר אלקטרוני

המחשבה ששירות הדואר האמריקאי ייאלץ לשקול קיצוצים בנתיבים וסגירת סניפים הייתה בלתי מתקבלת על הדעת לפני 35 שנים. אף שלחברות השילוח כמו UPS ופדרל אקספרס בהחלט הייתה השפעה, עיקר האשמה מוטל על הדואר האלקטרוני.

מכתבים בכתב יד שלוקח ימים להעביר נשכחו מאחור לטובת תקשורת כמעט מיידית – בהנחה שהמייל שלכם יבלוט מעל הרי דואר הזבל.

צילום: shutterstock
אימייל. מי עוד שולח מכתבים בדואר הרגילצילום: shutterstock

פייסבוק וטוויטר 

לפני זמן לא רב, אם רציתם לספר לחברים שלכם איזו אנקדוטה משעשעת או לאן אתם יוצאים, הייתם מרימים את השפופרת. לא עוד: כיום החיים החברתיים של אנשים מתנהלים סביב שני האתרים הללו. פייסבוק הפך להיות הדרך העיקרית ליצור קשרים עם חברים מהעבר, ולשמור על קשר עם אחרים, בעוד שבאמצעות טוויטר מעדכנים היכן נמצאים ומה עושים.

פייסבוק. כמה חברים יש לך?

גוגל

זה החל כעוד מנוע חיפוש, אך במהרה גוגל הפך לפועל נפוץ לכל סוג של חיפוש מידע באינטרנט. הוא גם החל להפריע במהירות לתחומים אחרים גם כן, כולל דואר אלקטרוני (הציע כמות אחסון חסרת תקדים), תוכנה (התחרו בזיכיון האופיס של מיקרוסופט), חדשות (הצעת גישה קלה לכתבות בחינם) ופרסום (בזכות תכנית AdWord המשתלמת).

צילום: בלומברג
אין לי מושג, אני אבדוק בגוגלצילום: בלומברג

יוטיוב

הרשת הצליחה למשוך צופים רבים מהטלוויזיה המסורתית, אך אף אתר לא היה יעיל יותר בכך מאשר יוטיוב. הצופה הממוצע – והיו 11 מיליון צופים בפברואר - העבירו בין 15-20 דקות ביום בצפייה באתר – והכמות צפויה לעלות, באמצעות הוספה של עד 20 ערוצים חדשים שיכילו תוכן שהופק באופן מקצועי.

צילום: בלומברג
ראית ביוטיוב את התינוקות המדברים?צילום: בלומברג

נטפליקס

ב-1997 הושק השירות של נטפליקס שהציעה לאמריקאים לחסוך את היציאה מהבית לחנות בלוקבאסטר הקרובה ולשכור סרטי וידיאו דרך אתר האינטרנט ולקבל את הסרט בדואר. רשת בלוקבאסטר הענקית התעלמה מהשירות החדש מתוך הנחה שאנשים יעדיפו תמיד את המגע האנושי כשהם שוכרים סרטים. כיום, התכווצה בלוקבאסטר מ-4,000 סניפים בארצות הברית ל-500 בלבד, בעוד שנטפליקס גורפת רווחי ענק. מאז שינתה נטפליקס פעם נוספת את המודל שלה ועברה למודל סטרימינג –  במקום לחכות לדיסק של הסרט שיגיע בדואר מקבל הלקוח את הסרט בשידור מיידי דרך המחשב הביתי. נטפליקס פורחת, צוברת כוח אדיר בשוק הבידור הביתי ומדירה שינה מאולפני הסרטים בהוליווד.

צילום: בלומברג
נטפליקס. כל סרט שרציתם לראות, עכשיו במחשב שלכםצילום: בלומברג

 

קרייגסליסט - פרסם את מודעתך בחינם

בעבר מרבית ההכנסות של העיתונים נבעו מלוח המודעות – שוק שהתייבש בזכות שירות האינטרנט הזה שמאפשר לחברות ולאנשים למכור את השטויות שלהם ולפרסם מודעות דרושים בחינם.

האתר הפך גם לכלי מרכזי עבור מתווכי נדל"ן. המדיה המודפסת המסורתית עומדת בפני אינספור אתגרים כיום, אך המצאתו של קרייג ניומארק היא זו ששינתה את התעשייה במידה הרבה ביותר.
כל החומר נלקח מהאתר כלכליסט.

צילום מסך
קרייגסליסט. ניצחו את הלוחות של העיתונים היומיים