יום שלישי, 1 ביוני 2010

משטרת הלא-פוטושופ: Like

עוד מקבץ של התמונות שנראות הכי מזויפות בעולם, אבל הן לא. משטרת הפוטושופ חוקרת

אם הסתובבתם בפייסבוק בזמן האחרון, בטח יצא לכם להיתקל במטרד מסוג חדש שצץ שם - הקבוצות האידיוטיות האלה שמכריחות אתכם לעשות Like כדי לראות משהו. אתם יודעים, דברים כמו "לחצו על Like ותוכלו לראות את מיילי סיירוס רוכבת על יען". אם אתם מתפתים "לחבב" משהו לפני שראיתם אותו, זה הופך אתכם ל"חברים" בקבוצה שאין לכם מושג מי מנהל ולמה, ושעשויה להפוך בכל רגע ל"קבוצת תמיכה לאנשים המכורים להסנפת לטאות ומעריצים את מחמוד אחמדניג'אד", ואז לכו תוכיחו שאתם בכלל התעניינתם ביענים. חוץ מזה, אילו היינו רוצים לראות את מיילי סיירוס רוכבת על יען, היינו מחפשים את זה בגוגל, וזה לא היה מחייב אותנו מראש לחבב שום דבר.

אנחנו, עקרונית, לעולם לא נלחץ על Like בקבוצה כזאת. למזלנו, אנחנו גם לא צריכים. יש מספיק אזרחים ששולחים אלינו את התמונות. הרבה מפניות ה"זה אמיתי או לא?" שקיבלנו בזמן האחרון מקורן היה בקבוצות כאלה. הרבה מהתמונות הנ"ל גם היו אמיתיות. למעשה, נראה היה שהמציאות בימים האחרונים מתאמצת מאות להוכיח שהיא מתעלה על כל דמיון, והצטברו  כמה תמונות שמתחרות חזק מאוד על תואר התמונה שנראית הכי מזויפת בעולם, אבל היא לא.
 
אחת מאותן קבוצות מתהדרת בשם הקליט "סוס הכניס להריון זברה וזה יצא מדהים והנה הוכחה שזה אמיתי". אופק ויאיר שאלו אותנו שניהם על התמונה הזאת. לפני שהסתכלנו על התמונה, חשבנו לפי התיאור שבכותרת שנקבל תמונה של אוקפי - מין ג'ירפה גמדית בעלת גוף כהה ורגליים מפוספסות כמו של זברה. האוקפי בפני עצמו הוא חיה שנראית כמו זיוף פוטושופ לא נורא מוצלח, אבל התמונה שקיבלנו היתה מוזרה הרבה יותר - היא נראית כמו זיוף פוטושופ גרוע מאוד.
 
או שמישהו לקח כמה חתיכות של זברה והדביק לכמה חתיכות של הסוס הכי לבן שראינו בחיים, או שהצבעים של הזברה ירדו בכביסה. אפילו הפסים הלבנים של החלק הזבראי שביצור אינם לבנים כמו החלקים שבהם הוא נראה כמו סוס. חוסר אמינות בסיסי. ובכל זאת, לא צריך לעשות יותר מגיגול מהיר כדי לגלות שהוא באמת קיים. לא רק זה, אלא שהתיאור שבשם הקבוצה הוא מדויק לגמרי. הזורס שבתמונה היא בתם של סוס זכר וזברה נקבה. שמה Eclyse, היא חיה בגן חיות בגרמניה, ומתעניינת בטיולים על החוף, "דמדומים" ואכילת עשב. וכשהיא שמה תמונות של עצמה בפייסבוק, אף אחד לא מאמין לה שככה היא באמת נראית.
 
סוס זברה
 סוס זברה   צילום : לא ידוע 
 
ליאב שלח לנו תמונה מזויפת למראה של אבטיחים מרובעים, ושאל האם זה נכון שבסין הצליחו לגדל אבטיחים כאלה. התשובה, כמובן, היא לא ולא. זה היה ביפן.
 
אבטיחים מרובעים
 אבטיחים מרובעים   צילום : לא ידוע 
 
מתברר שזה לא כל כך קשה לגדל אבטיח בצורת קוביה: פשוט, כשהאבטיח עוד קטן, אתה מכניס אותו לתוך קובית פלסטיק חלולה בצורה הדרושה. כשהוא גדל, הוא ממלא בדיוק את הקופסה, וכך קיבלת אבטיח קובייתי. למה? היפנים טוענים שהסיבה היא שכך ניתן לאחסן ולהוביל את האביטיחים ביתר יעילות. אנחנו חושבים שזה כדי שאף אחד לא יחשוד לרגע שהם הפסיקו להיות מוזרים.
 
יאיר (וגם אב"צ) שלחו לנו את התמונה הדי מזעזעת הבאה, ויאיר שאל,

"נתקלתי בתמונות של קרן של שור שנתקעה בתוך הגרון של אדם.. מה דעתכם?"


 
שור
 שור   צילום : GettyImages 
 
ובכן, דעתנו היא שזה הגיע לו. כל מי שנכנס לזירה עם חיה גדולה ועצבנית שלא עשתה לו כל רע בכוונה מוצהרת לענות ובסופו של דבר להרוג אותה, בלי שום סיבה מוצדקת יותר מ"בשביל הספורט", מגיע לו איזה פירסינג אקסטרימי בלתי מתוכנן. חוץ מזה, כמה שהפציעה של המטדור לא נעימה - ולא, זה לא משהו שאנחנו מתכוונים לנסות בעצמנו - הוא כנראה ייצא מזה בחיים, מה שאי אפשר לומר לגבי השור.

בכל מקרה, התמונה של השור בעל כושר הקליעה למטרה המופלא היא אמיתית, ומתעדת ארוע שקרה ללוחם שוורים בשם חוליו אפריקיו בשבוע שעבר. השור לא רק חורר לו את הסנטר, אלא גם גרר אותו כמה מטרים כמו דג על חכה, והעניין גם מתועדבוידאו. זהירות, תמונות קשות - מלבד לפרים ולפרות שבינינו. אלה בוודאי ישמחו לראות את הסרטון הזה שוב ושוב ושוב.
 
אנחנו בעצם מקדמים פה תרופה למכה. עדיין לא קיבלנו את התמונה הזאת מאף אחד, אבל מן הסתם עוד נקבל: זאת אולי התמונה הכי לא-סבירה שראינו אי פעם. מה שקרה זה שיום אחד בגואטמלה האדמה פצתה את פיה ובלעה פינת רחוב, כולל בניין בן שלוש קומות. במקום שבו עמדה פעם חתיכת עיר פעור עכשיו חור עגול באופן כמעט מושלם. הוא צולל עשרות מטרים מטה, ובתחתית - חשכה מוחלטת.
 
חור גדול
 חור גדול   צילום : ממשלת גואטמלה, Flickr, CC_BY_NC 
 
וככל שזה לא ייאמן, גם זה אמיתי. החור צולם ותועד מזוויות רבות. החור הזה הוא בולען - בור שנוצר בתהליך טבעי בהמסה של שכבות אבן גיר או מלח מתחת לקרקע. השכבה העליונה של הקרקע, שמורכבת מחומרים קשים יותר, עושה כמיטב יכולתה לגשר על החור שמתחתיה - עד שיום אחד היא מחליטה שנמאס לה, ומתמוטטת. בארץ  אפשר למצוא בולענים באזור ים המלח, אבל למזלנו, אף אחד לא חשב אצלנו לבנות מעליהם עיר. בגואטמלה היו להם רעיונות אחרים, מתברר. הסופה "אגתה" שמשתוללת בימים אלה בגואטמלה העמיסה על מערכת הביוב הלא-משהו של העיר, וגרמה לאדמה, פשוטו כמשמעו, לפצות את פיה ולבלוע איזה בית או שניים. הגולש הכסוף לא היה בסביבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה