יום שני, 17 במאי 2010

יום הולדת 5 ליוטיוב



ככה זה התחיל: "אני בגן החיות" - הסרטון הראשון ביוטיוב (צילומסך)
 ככה זה התחיל: "אני בגן החיות" - הסרטון הראשון ביוטיוב (צילומסך)  






אתר שיתוף הוידאו הפופולרי בעולם חוגג 5 שנים להשקתו עם מעל 2 מיליארד צפיות ליום

אתר יוטיוב מציין היום חמש שנים לפתיחתו. יוטיוב הושק בגירסת בטא במאי 2005, ונרכש על ידי גוגל כשנה וחצי מאוחר יותר. לרגל הארוע פורסמו נתונים חדשים על היקף השימוש באתר.

יוטיוב הוקם על ידי שלושה עובדים לשעבר של חברת Paypal. שם הדומיין youtube.com התחיל לפעול בפברואר 2005, וב-23 באפריל הועלה לאתר הסרטון הראשון בו - "אני בגן החיות", סרטון בן 19 שניות שמראה את אחד ממייסדי האתר, ג'אווד קארים, לצד כמה פילים. הסרטון זמין לצפיה ביוטיוב עד היום. האתר נפתח לציבור בגירסת בטא במאי אותה שנה. ב-2006 החברה נרכשה על ידי גוגל ב-1.65 מיליארד דולר.

יוטיוב הפך במהירות לאחד האתרים המצליחים באינטרנט, והתחיל את מהפכת שיתוף הוידאו. כיום הוא מדורג, על פי "אלקסה", במקום השלישי ברשימת האתרים הנצפים ביותר בעולם, עם מעל 2 מיליארד צפיות ביום - מספר שמהווה, כפי שבעלי האתר מבשרים בחגיגיות, יותר מפי שניים מנתוני הצפיה של כל רשתות הטלויזיה האמריקאיות הגדולות גם יחד בזמן הפריים-טיים. נתונים עדכניים נוספים: כ-24 שעות של תוכן מועלים לאתר בכל דקה, וכדי לצפות בכל הסרטונים שבאתר יידרשו 1,700 שנה. הסרטון הבודד הנצפה ביותר בתולדות יוטיוב, נכון להיום, הוא הקליפ "Bad Romance" של ליידי גאגא, שהגיע ל-196 מיליון צפיות. במקום השני - "צ'רלי נשך לי את האצבע".

לציון יום ההולדת, יוטיוב השיקה ערוץ מיוחד שבו גולשים מוזמנים לספר על הדרך שבה יוטיוב השפיע על חייהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה