יום רביעי, 26 במאי 2010

תיירות מפלצות: בעקבות יצורי הפלא



מפלצות בע"מ
 מפלצות בע"מ   

חמושים במצלמות, יוצאים אלפי אנשים ברחבי העולם אל טיולים שכל מטרתם למצוא יצורים אגדיים, שכנראה לא קיימים ודי בטוח שהינם מומצאים ודימיוניים. החלטנו גם אנחנו להתחקות אחר המפלצות ולהמליץ על כמה יעדים אטרקטיביים ברחבי העולם בהם (כמעט) בטוח תפגשו מפלצת

צ'ופקברה

 
צ'ופקברה הוא יצור מפלצתי אגדי, שניזון מטריפת חיות בית וצאן. גודלו כגודל של דב קטן וכבד עם שורה של קוצים מהצוואר עד הזנב, הוא נע במהירות ומוצץ בלשונו את דמן של החיות.
אם אתם רוצים לראות מקרוב את צ'ופקברה, אתם צריכים להזמין כרטיסי טיסה לדרום ארה"ב, מקסיקו או פורטו ריקו. כשתגיעו לאחד האזורים הללו, חפשו קבוצות גדולות של חיות משק, כי המפלצת בדרך כלל נמצאת בקרבתם.

בשנות ה-90 היו דיווחים על כבשים שנמצאו מתות עם פצעים מנוקבים שככל הנראה נגרמו על ידי השיניים הגדולות וארוכות של צ'ופקברה. כעשור לאחר מכן, חוואי בטקסס דיווח שצ'ופקברה תקף את כלביו, ובשנת 2008 מצלמות המשטרה הצליחו, כנראה, לצלם את צ'ופקברה רץ לפני הניידת:
 

מפלצת מונטאק

 
מדובר במפלצת מגעילה במיוחד, שגופתה נשטפה יום בהיר אחד בשנת 2008 אל חופיה של מונטאק, ניו יורק, וכך היא גם זכתה לשמה. זהותה של המפלצת העסיקה רבים והדבר הפך למחלוקת שהניבה ספקולציות רבות. חלק טענו שמדובר במוטציה שנוצרה בטעות באחד המפעלים הסודיים של הממשל האמריקאי, אחרים בכלל התייחסו למפלצת כבעל חיים מעוות, ככל הנראה דביבון, זאת על פי השיניים וכפות הרגליים הקדמיות.
למקרה שכבר הזמנתם כרטיס טיסה לניו יורק, כדאי שתדעו שבספטמבר 2009 הגיעו דיווחים מפנמה סיטי על הופעת מפלצת המונטאק באזור.
צפו בראיון הטלפוני שקיימה רשת פוקס עם הבחורה שמצאה את המפלצת הראשונה ואף צילמה אותה:
 

מפלצת לוך נס

הצילום המקורי של המפלצת
 הצילום המקורי של המפלצת  
 צילום : רוברט קנת` ווילסון 
  
מפלצת לוך נס היא מעין יצור כלאיים של דינוזאור ולוויתן שנתגלה לראשונה בשנות ה-30 של המאה ה- 20 באגם (לוך) נס אשר בסקוטלנד. לצערנו הרב, משטרת הפוטושופ בראשותו של דורון פישלר הצליחה להפריך את קיומה של מפלצת לוך נס, אבל אם בכל זאת אתם מגיעים לאזור סקוטלנד, תדעו שמתקיימים שם הרבה טיולים בעקבות המפלצת המפורסמת ויש אנשים שעדיין מנסים למצוא אותה.

הנה עוד חבורה שמנסה לאתר את המפלצת במים העמוקים של האגם:
 

ביגפוט


 צילום : פריים מספר 352 מתוך הסרט שהראשון שתיעד את ביגפוט ש 
  
הפירוש המילולי של ביגפוט הוא "כף רגל גדולה". המפלצת השעירה הזאת, זכתה בשם ביגפוט בזכות טביעות רגליים ענקיות שנמצאו במקומות שונים, בעיקר באזורים מבודדים, ביערות והרים מושלגים בצפון בארה"ב ודרום-מזרח קנדה. המדענים כמובן מאמינים שמדובר שטעות בזיהוי ושאלה כפות רגליים של דוב גדול במיוחד או בכלל מתיחה שיצאה מכלל שליטה.

דווקא את ביגפוט לא קשה לאתר, כי הדיווחים על אנשים שראו אותו, שממשיכים לזרום בלי סוף. הוא נצפה באזורים שונים ברחבי העולם, החל מהרי האלפים בשוויץ ועד אורגון שבארה"ב.

הנה רק אחד מהסרטונים שמנסה להוכיח שביגפוט קיים, הפעם במלזיה והאנשים יוצאים לחפש אותו:
 

יטי

13.12.1951 טביעת רגל של יטי איש השלג ליד אוורסט
 13.12.1951 טביעת רגל של יטי איש השלג ליד אוורסט 
 צילום : אימג'בנק/gettyimages 
  
יטי הוא איש שלג ענק דמוי קוף או דוב שמזכיר במעט גם את ביגפוט. על פי הדיווחים שהתחיל במאה ה-19 ועד ימינו, הוא נראה בהרי הימלאיה, נפאל וטיבט. גם הפעם המדענים מאמינים כי מדובר באגדה, בגלל מחסור בעובדות ועדויות אמינות.

אם ברצונכם לצאת בחיפושים אחר יטי, אל תשכחו להצטייד במשקפת כי אמנם מדובר ביצור מגודל, אך עם זאת חמקמק, שיודע להשתלב בסביבה בצורה מושלמת:
 

בתולת ים

בת ים מחופשת
 בת ים מחופשת 
 צילום : אימגבנק/gettyimages 
  
מי היה מאמין שהמפלצות והיצורים המוזרים יגיעו גם אלינו, אבל לפני קצת פחות משנה, הארץ געשה נוכח הידיעות על תושבי קריית ים שראו בתולת ים מול החופי העיר.
בתולת ים או בת ים, למי שלא מכיר את האגדות, הסיפורים והסרט של דיסני, היא בעצם חצי אשה חצי דג, כך שבמקום רגליים יש לה זנב.
כדי לראות אותה, לא תצטרכו לנסוע רחוק, תעלו על כביש החוף ותוך פחות משעה אתם יכולים להתחיל לחפש אותה. ואם בכל זאת חשקתם בנסיעה לחו"ל בעקבות בתולות הים, היו דיווחים על אנשים שראו אותן בפיגי' ומלזיה.
תוכנית "המקור" שלחה את ישראל רוזנר למצוא את בתולת הים של קריית ים:
 
מחסני חשמל
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה