יום חמישי, 20 במאי 2010

טקסס הולדם: הוראות המשחק

הזמינו אתכם להשתתף במשחק פוקר אבל אתם לא יודעים את הכללים? המדריך המזורז שלנו ל"טקסס הולדם", גרסת הפוקר השכיחה היום בארץ, יעזור לכם להבין מי נגד מי

סבב ההימורים הראשון

עם תחילת הסיבוב, שני השחקנים היושבים משמאל למחלק מניחים הימורים ראשוניים, אחד נמוך והשני גבוה יותר. בשלב זה בודקים השחקנים את שני הקלפים שקיבלו ומחליטים, בזה אחר זה, האם להצטרף להימור או לצאת מהסיבוב כבר בשלב הזה. במידה והחליטו להשאר, הם חייבים להמר בסכום שווה לזה של השחקן הקודם או גבוה ממנו. שחקנים שהימרו בסכום נמוך מהסכום הגבוה ביותר מחויבים להשלים את ההימור לאותו הגובה או לצאת מהסיבוב.

לאחר שהושלם סבב ההימורים הראשון, חושף הדילר את הקלף הציבורי הראשון ומתקיים סבב נוסף, וכך פעמיים נוספות עד ששלושת הקלפים הפתוחים מונחים על השולחן. במהלך סבבי ההימורים הנוספים, המכונים Flop, Turn ו-River, יכולים שחקנים לבחור בין הגדלת ההימור (שמחייבת את השחקנים הבאים בתור, כאמור, להעלות את ההימור שלהם לפחות או הגובה), השארות בסיבוב ללא הגדלת ההימור או יציאה מהסיבוב. שחקן שיצא מהסיבוב הפסיד את הז'יטונים שהניח על השולחן עד לאותה נקודה.
 

חושפים את הקלפים


 צילום : אימג'בנק/gettyimages 
  
לאחר ששלב ההימורים הגיע לסיומו, כל השחקנים שנותרו בסיבוב חושפים את הקלפים שבידיהם, ובעל היד החזקה מביניהם לוקח את הקופה. במידה ונשאר שחקן אחד בלבד, הוא לוקח את הקופה אוטומטית, ללא צורך בחשיפת הקלפים. ובמידה ויש שני שחקנים או יותר בעלי יד זהה, הם מתחלקים ביניהם בקופה. לאחר סיום הסיבוב מערבבים את החפיסה ומתחילים סיבוב נוסף. שחקן שנשאר ללא ז'יטונים נאלץ לפרוש מהמשחק או לרכוש מלאי נוסף. השחקן שהגיע לסוף המשחק כשבידיו כל הז'יטונים זוכה בכספים שהצטברו בקופה בעת רכישת הז'יטונים. במידה והמשחק מסתיים כשהז'יטונים מתחלקים בין מספר שחקנים, כל אחד מקבל את חלקו היחסי.

ה"יד", או קומבינציית הקלפים החלשה ביותר, מלבד קלף בודד, היא זוג קלפים בעלי אותו ערך, ללא חשיבות לצורת הקלף (מעוין, לב, יהלום או תלתן) או לצבעו. מעליה ניצב הזוג הכפול (שני זוגות בעלי ערכים שונים), מעליו שלישיית קלפים בעלי אותו ערך, מעליה "סטרייט" - רצף של חמישה קלפים בעלי ערכים עוקבים, מעליה "פלאש" - חמישה קלפים בעלי ערכים שונים אבל צורה וצבע זהים, מעליה "פול האוס" - שלישיה וזוג, מעליהן רביעיה, מעליה "סטרייט פלאש" - חמישה קלפים עוקבים מאותה צורה ובראש הפירמידה - "רויאל פלאש", גרסה של "סטרייט פלאש" המתחילה ב-10 ונגמרת באס. כאשר יש לשני שחקנים יד בעלת הרכב זהה, החזק מביניהם יהיה זה שערכי הקלפים שבידו גבוהים יותר, כאשר 2 הוא הקלף הנמוך ביותר ואס הוא הגבוה ביותר. כאשר יש לשני שחקנים יד בעלת הרכב וערך זהים, ערך הקלפים הבודדים הנותרים שבידיהם יקבע מי המנצח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה