יום שני, 10 במאי 2010

עספור

"עספור" הינה סדרת פשע חדשה מבית "HOT", אשר בה מסופר על ארבעת חברים ירושלמים העוזבים את בתיהם ועוברים לגור באוטובוס הנמצא בחווה נטושה. החבורה עזבו את חייהם הנורמטיבים, דבר אשר מתבטא בדרכים הבאות: אין להם חשבון בנק, הם לא משלמים מיסים, הם לא עובדים והם החליטו לחיות את חייהם בדרך חדשה משלהם. רוצים לדעת עוד אודות הסדרה? המשיכו לקרוא את הסיקור.

-------------------------


שפה: עברית.
תאריך עלייה לשידור: 7 במרץ 2010.
ז'אנר: דרמה, מתח ופשע.
ימי שידור: א' - ה'.
רשת שידור: HOT3.
פרקים לעונה: 50.
יוצרים: חנן סביון וגיא עמיר.

-------------------------

הסדרה "עספור" מספרת על ארבעה חברים טובים: מוטי - היה קשור המון לסבו ולכן סבל המון כאשר נפטר. בעת עזיבתו, מוטי השאיר מאחורה את אימו, אביו וכמובן את אחותו. יחסיו עם אביו איננם טובים, זאת עקב עזיבתו של מוטי אל החווה. לעומת זאת, עם אימו ואחותו נמצא מוטי בקשר טוב. את חברתו לשעבר, שיר, פגש מוטי בהודו, אז עזב אותה לאחר כחודשיים בלבד. איציק: חובב נשים, דבר שמתבטא בעובדה שברוב הפעמים שמישהו יפגוש אותו, הוא יהיה לצד אישה. לעומת שאר החברים, לאיציק ישנה עבודה מסודרת ופרנסה קבועה. את ביתו עזב איציק עקב סכסוך משפחתי עם אביו. "קצר" ו-"ניוטון" - בין השניים קיימת קרבה משפחתית של בני דודים. שמו הפרטי של "קצר" הינו רענן, אך ניתן לו הכינוי "קצר" היות ונוטה להתעצבן במהירות רבה. שמו הפרטי של "ניוטון" הינו מורלי, אך הכינוי "ניוטון" ניתן לו עקב העלאת רעיונות בעלי חשיבה מרובה ועיקרון חשוב. בין ארבעת החברים, מורלי נחשב ל"מוח" בחבר'ה. את "ניוטון" ו-"קצר" ניתן לראות רוב הפעמים ביחד, אך לא תמיד. ארבעה החברה הנ"ל חווים אינספור חוויות לא נורמטיביות כלל וכלל.


איציק: חובב נשים, דבר שמתבטא בעובדה שברוב הפעמים שמישהו יפגוש אותו הוא יהיה לצד אישה.

סדרה זו מתחיל בהצגת חייהם של ארבעת הכוכבים הראשיים - ארבעה חברים המחליטים לעזוב את חייהם הנורמטיבים ולחיות באוטובוס, הנמצא בחווה נטושה. עזיבת החיים הנורמטיבים מתבטאת בדרכים הבאות: אין להם חשבון בנק, הם לא משלמים מיסים, "ביטוח לאומי" לא מעניין אותם, אין להם עבודה והם פשוט מחליטים לחיות את החיים בדרך חדשה, בדרך שלהם - ע"פ החוקים שלהם. הסדרה, נכון לעכשיו, החלה בעונתה הראשונה, המשודרת מידי ערב בשעה 21:30 בערוץ HOT3. כבר בפרק הראשון ניתן לראות שלא כל אחד היה רוצה להתחלף עם חיי הארבעה. את אופן פרנסתם ניתן לראות כבר בפרקו הראשון של העונה: רענן קצר, הידוע בכינוי "קצר" וחברו מורלי אביטל, הידוע בכינוי "ניוטון" צועדים ברחובות העיר בראה זוועתי, זאת על-מנת לקבל מנת אוכל. המוטו של שחקני הסדרה הינו: "להתפרנס שחור, לעשן ירוק ולראות ורוד" - בעזרת דרך חשיבה זו, הם חיים את חייהם.


ארבעה חברים המחליטים לעזוב את חייהם הנורמטיבים.

העלילה העיקרית של הסדרה מתבססת על החוב לרשויות של סבו של מוטי, אשר הוריש לו את החווה בה הם גרים כיום, הנושאת את החוב של כ- 750,321 אלף שקל. החוב נוצר עקב העובדה שסבו של מוטי אישר לקבלנים שונים לשפוך פסולת רבה בחוותו. שלושת חבריו של מוטי תומכים בו בכל צעד שעושה ומנסים לעזור לו לשלם לרשויות את החוב במהירות האפשרית, אך הדבר שאף אחד מהם לא יודע, היא העובדה שהחווה הנטושה שבה גרים שווה מס' מליוני שקלים. במהלך עונה זו, הציע אדם בשם עמית פלד לארבעת החברים למכור את שטחם בסכום של 40,000$. לבנתיים, איציק מגלה שאותו השטח שעליו גרים הארבעה, שווה מיליוני שקלים ושעמית פלד, אשר הציע להם את ההצעה לקנייה, מנסה לקחת מהם את השטח במרמה. לאחר הצעה זו, מוטי חשב רבות, שקל את האפשרויות אשר עמדו בפניו וכמעט חתם על החוזה, אך כאשר חברו איציק סיפר לו את הנעשה ע"י עמית פלד, הוא חזר בו מהחלטתו ולבסוף לא מכר את השטח שעליו נמצאת החווה. חברם של הארבעה, זוטא, ניחש שישה מספרים בתחרות הלוטו ובכך זכה ב-3.5 מיליון שקלים. הארבעה מנסים לקחת סכום פעוט של כסף במרמה, אך נכשלים. איציק מפעיל מניפולציות על זוטא ולבסוף מקבל ממנו 28,000 שקלים. כאשר החבר'ה נמצאים במכולת השכונתית, הם מבחינים את שופט המשחק של אום אל-פחם נגד בית"ר ירושלים תופס מעטפה שנלקחה מאדם מסויים אשר היה במכולת. לכן, חושבים הארבעה שהשופט "מוכר" את המשחק ומהמרים לטובת אום אל-פחם במשחק הכדורגל, כך שאם יזכו והשופט אכן "מוכר את המשחק", הם יוכלו לכסות כשליש מן החוב לרשויות. האם שופט המשחק אכן "מוכר את המשחק"? האם יצליחו החבר'ה לכסות את החוב? כל זאת ועוד תדעו אך ורק לאחר צפייה בפרקי הסדרה.

טריילר הסדרה:


לסיכום, הסדרה "עספור" מהווה סדרת פשע ומתח מעולה, שעושה את עבודתה בצורה נפלאה. כאן, שלא כמו בסדרות אחרות, ישנם מספר שחקנים ראשיים, ארבעת החברים, דבר שמייחד אותה מכל סדרה אחרת ועושה חשק לראות איך השילוב של מספר שחקנים ראשיים מתפקד על מסך הטלויזיה שלנו. הסדרה ריתקה אותי למסך בכל פעם שצפיתי בה ויצרה חשק לצפות בה שוב, גם אם באותו הפרק או בפרק חדש שיצא - כל פעם היא פשוט ריתקה אותי מחדש למסך הטלוויזיה. בשורה התחתונה, הסדרה עושה את תפקידה בצורה נפלאה בהחלט מומלצת לצפייה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה