יום שני, 31 במאי 2010

בנגלדאש נגד פייסבוק


קריקטורות של הנביא מוחמד ושל ראשי השלטון בבנגלדאש גרמו למדינה המוסלמית לחסום את פייסבוק

תגיות: פייסבוק
בנגלדאש מצטרפת למדינות שחוסמות את פייסבוק ממניעים דתיים. השבוע חסמה המדינה את הגישה לרשת החברתית, לאחר שגולשים העלו אליה קריקטורות סאטיריות על הנביא מוחמד ועל מנהיגי המדינה. בחודש האחרון הסתובבה בפייסבוק היוזמה לצייר קריקטורות של מוחמד כתגובה למהומה שקמה בעקבות הפרק של סדרת האנימציה "סאות' פארק" שעסקה בנביא. אזרח מבנגלדאש עשה זאת, ונעצר בגין "הפצת רשעות והעלבת מנהיגי המדינה".

בנגלדאש חסמה גישה לא רק לפייסבוק, אלא גם ליו-טיוב, ויקיפדיה ופליקר. עם זאת, גורמים בשלטון אמרו שמדובר בחסימה זמנית ושהגישה לאתר תוחזר לאחר שהתמונות המעליבות יוסרו. דובר משרד התקשורת בבנגלדאש הסביר שפרסום התמונות גרם ל"פגיעה ברגשות הדתיים של אזרחי המדינה המוסלמים".

החודש אירעה תקרית דומה בפקיסטן. המדינה האיסלאמית חסמה את הגישה לפייסבוק, יו-טיוב ולעוד 450 אתרים בהם רואה הממשלה הפקיסטאנית חילול קודש, גם שם בעקבות ההצעה לצייר קריקטורות של הנביא מוחמד.

MiFi מגיע לפלאפון


פלאפון משיקה את מכשיר ה-MiFi - נתב סלולרי נייד, שפועל על סוללות וכולל גם אפשרות שיתוף תוכן מכרטיס MicroSD

תגיות: mifi
פלאפון משיקה את ה-MiFi בישראל. החברה הודיעה היום על השקתו של נתב סלולר נייד בשם MiFi מבית Novatel. מדובר במכשיר קטן מאוד, שכולל מודם סלולרי מובנה ומסוגל לייצר נקודת גישה אלחוטית. כך, ניתן לחבר מכשירים בעלי קישוריות Wifi בלבד, כמו הדגמים הזולים יותר של האייפד, לאינטרנט בכל מקום.

המודם הסלולרי המובנה בממכשיר תומך בקצב הורדה של 7.2 מגהביט וקצב העלאה של 5.76 מגהביט. ניתן לחבר אליו עד 5 מכשירים שונים, והכנסת כרטיס MicroSD למכשיר תאפשר לשתף את התוכן שלו עם כל המתחברים. את הטענת המכשיר ניתן לבצע הן באמצעות חיבור לשקע חשמל והן באמצעות USB.

פלאפון מציעה את MiFi יחד עם חבילות גלישה. כך, ניתן יהיה לקבל חבילה של 10 גיגהבייט ב-139 ₪ בחודש, כשבמקרה הזה הנתב יעלה 39.90, מתוכם 29.90 יוחזרו בזיכוי. חבילה של 15 גיגהבייט תעלה 179 ₪ בחודש, וגם במקרה הזה הנתב יעלה 39.90 אך הזיכוי עליו יהיה מלא.

אסוס מציגה: מחשבי לוח חדשים


החברה שהחלה את טרנד הנטבוקים מציגה דגמים חדשים של מחשבי לוח עם מערכת ההפעלה "חלונות 7"


אסוס מציגה שני מחשבי לוח. בתערוכת Computex, אשר מתחילה כעת בטייוואן, הציגה חברת המחשבים אסוס שני מחשבי לוח חדשים. המחשב הראשון הוא ה-EP121 – מחשב לוח עם מסך 12 אינץ', שכולל מעבד Core 2 Duo ומשתמש במערכת ההפעלה "חלונות 7". למחשב הלוח הגדול יותר תתווסף גם תחנת עגינה שתכלול מקלדת פיזית.

הדגם השני, EP101TC, משתמש במערכת ההפעלה Windows Embedded Compact 7 – הגרסה החדשה של Windows CE. בבלוג הטכנולוגיה Engadget נכתב כי שני המחשבים יעלו 399-499$, ויושקו בתחילת 2011.

כמו כן, הכריזה אסוס היום על ה-Eee Tablet – "מחברת דיגיטלית" עם מסך מגע TFT לא צבעוני. גודלו של המסך הוא 8 אינץ', הרזולוציה היא 1024x768 והוא בעל 64 גוונים, כמו גם מהירות רענון של 0.1 שניה. למסך המגע אין תאורה אחורית, והוא מתהדר ברגישות של 2,450dpi. כמו כן, יש ל-Tablet מצלמת 2 מגהפיקסל וחריץ הרחבת זכרון MicroSD. ב-Engadget טוענים כי הוא יעלה בין 199 לבין 299 דולרים כשיושק בספטמבר.

יום שישי, 28 במאי 2010

עשרת הדברים שלא כדאי לך להגיד לה.


יש הרבה מאמרים על מה להגיד לבחורות, אבל מה בקשר למה לא להגיד ? הרבה טעויות יכולות להמנע בעזרת זה שתשאיר את הפה שלך סגור.

עשרת הדברים שלא כדאי לך להגיד לה.
יש הרבה מאמרים על מה להגיד לבחורות, אבל מה בקשר למה לא להגיד ? הרבה טעויות יכולות להמנע בעזרת זה שתשאיר את הפה שלך סגור. אלו עשרת הדברים שלא כדאי לך להגיד לה. ואלו גם הדברים בעזרתם תדעי לקרוא בין השורות. תוכן המאמר נבדק ונוסה על ידי גברים רבים ונשים רבות. לא לכולן יש את היכולת להסביר מה בדיוק לא עבד שם. אך כיום אנו כבר יודעים.
מספר 10. דברים רעים על ה"ידידים"
אם אתה יורד על ידידים שלה, בעיקר אם לא פגשת אותם עדיין, אתה משדר חוסר בטחון. זה נראה כאילו אתה מפחד מתחרות מהם, וזה צועק חוסר בטחון. עדיף להשאר בשקט כאשר היא מזכירה אותם ותתמקד במשחק שלך. גם אם אתה מרגיש מאוים מהידיד שלה, אל תראה לה את זה.

מספר 9. "אני אתקשר אליך מחר ב 8"
עכשיו היא יודעת מתי אתה תתקשר ולכן לא תצפה לטלפון ממך עד למועד שנקבע. יתרה מזאת, עכשיו גם הרסת כל סיכוי שהיא תיזום שיחת טלפון מעצמה. תשמור על מימד ההפתעה והציפייה. תגרום לה לחכות. אל תהיה צפוי מדי! תן לה לחשוב עליך כשאתה לא שם. כשאתה מסיים פגישה, אל תסיים אותה בשאלה חסרת בטחון כמו " ממ... אז אני רואה אותך מחר?" 

מספר 8. כל דבר שמרמז על עתיד ביחד
יותר מדי פעמים גברים שרק הכירו בחורה חדשה והיא מספרת להם על משהו שהיא אוהבת לעשות, הבחור קופץ מיד לרמוז על פגישה עתידית. לדוגמא, היא אומרת "אני אוהבת אוכל תאילנדי" ואתה עונה, "וואו, גם אני. בואי נפגש ונאכל ביחד תאילנדי מתישהו.." עצור את זה! אל תעשה את זה יותר! למרות שזה נשמע טוב בתאוריה, אתה חייב לזכור שבחורות לא רק רוצות אלא צריכות קצת אתגר. אם כבר בהתחלה אתה מכור היא כבר יודעת שאתה לגמרי בעיניין, וזה מוריד לה ממך. אתה כבר לא אתגר. 

מספר 7. "עם כמה בנים שכבת?"
תגיד.. אתה באמת רוצה לדעת? ודבר שני, אתה מראה חוסר בטחון! במיוחד אם אתה שואל את זה בהתחלה. אם היא שואלת אותך שאלה כזו ראשונה, תרגיש חופשי לשאול אותה, אבל אתה לא רוצה להיות זה שמתחיל את השיחה הזו, אתה תפסיד.

מספר 6. "השארתי לך הודעה אתמול, ולא שמעתי ממך. מה קרה?"
זו אחת הטעויות הנפוצות של גברים. למרות שזה נשמע לא קריטי, זה מאוד חשוב. בזה שאתה מציין את העובדה הזו אתה גורם לשני דברים: 1. אתה מראה לה שאכפת לך שהיא לא חזרה אליך.(אם רק הכרתם זה מוקדם מדי שיהיה אכפת לך).; 2. אתה גורם לה לרגשות אשם, וזה נראה כמו חוסר בטחון. הכי טוב פשוט להתעלם מזה כאילו זה לא קרה.

מספר 5. "האם אני מוצא חן בעיניך?"
המשפט הזה יכול להרוג משיכה ברגע, ולתמיד. השאלה הזו היא בדיוק ההפך מבטחון עצמי. אל תשאל, פשוט תניח שהיא מחבבת אותך, ותמשיך משם. תהיה בטוח בעצמך.

מספר 4. "מה בא לך לעשות?"
כשאתה מתקשר לבחורה להציע לה לצאת, תוודא שיש לך תכנית מוכנה. אל תפיל עליה את המטלה של לתכנן. זה נראה כאילו אתה בחור כזה שלא יודע איך לקחת אותה לבלות. זה קריטי! תמיד תתכנן. מקסימום היא תציע משהו אחר.

מספר 3. כל דבר שיכול להשמע כאילו אתה מנסה להרשים אותה בנוגע לרכב שלך, עבודה,או הדירה!
כשבחורה שומעת אותך מתרברב על דברים כאלה היא מניחה שאין לך משהו אחר להציע לה. תשאל בחורות איך זה נשמע מהצד שלהן. היא תתרשם יותר כאשר היא תגלה את הדברים האלו בטבעיות כבדרך אגב, ובלי נסיון להרשים.

מספר 2. "אני יכול לקחת אותך לדייט מתישהו?"
יש לזה כל מיני ווריאציות, אבל כולן גרועות. אל תבקש ממנה רשות! זה מראה חוסר בטחון, במקום זה תנסה משהו כמו: "יש איזה מקום שממש בא לי ללכת אליו איתך, מתי את פנויה.." תגיד, אל תבקש. תהיה אסרטיבי.

מספר 1. "אפשר לנשק אותך?"
זה יכול לעבוד אם אתה מקרין טונות של בטחון עצמי, וזה כל כך ברור לשניכם שזה בסדר, שהיא יודעת שאתה לא באמת שואל.. אלא אומר. אבל אם השאלה היא אמיתית, ואתה רוצה לדעת אם אתה יכול, כדי לא להסתכן בדחייה, אז המצב שלך גרוע! כמובן שיש בחורות שיגידו שזה חמוד ומתוק... אבל אל תקנה את זה. זה ילדותי וחסר בטחון. זה לא באמת יוצר משיכה


לסיכום:
את יכול להגיד מה שבא לך לזאת שבתמונה :)

לאסוף מחצבים, לחסל מרגלים



הלחמו בתוכנות אנטי וירוס מזויפות, מצאו את כל התמונות שגוגל לא מאתר עבורכם ושחקו מוח חסר גוף. תוכנות השבוע

 

ESET Rough AV removal Tool

 
יש לא מעט נוזקות מסוכנות, שמתחזות לתוכנות אנטי-וירוס לגיטימיות על מנת להסתנן למחשב. למעשה, אחוז ניכר מהוירוסים מגיעים דרך תוכנות אנטי-וירוס מזויפות. בדיוק לשם כך חברת ESET יצרה כלי יעיל להסדרת התוכנות המזויפות. התוכנה סורקת ומנקה את המחשב ומשתמשת במאגר נתונים שמתעדכן באופן שוטף.

גודל הקובץ: 180Kb

מחיר: חינם

להורדת ESET Rough AV removal Tool
 

Extreme Picture Finder

 
מחפשים תמונה של איגואנה ומוצאים את אותן התמונות שוב ושוב? זקוקים ליישום שיידע לחפש במקומות שאתם לא יכולים להגיע אליהם? הורידו את Extreme Picture Finder ותנו לו לעשות את העבודה עבורכם. המשתמש צריך לבחור קטגורית תמונות, והתוכנה מבצעת חיפוש נרחב ומאתרת תמונות בהתאם לקטגוריה המבוקשת. כמה פשוט, ככה יעיל.


גודל הקובץ: 2.3Mb

מחיר: 29.95$

להורדת Extreme Picture Finder
 

Spyware Doctor

 
תוכנה לסריקת המחשב לאיתור רוגלות ורכיבים לא רצויים אחרים. כבר בהפעלתה הראשונית, תתבצע סריקה אוטומטית של המחשב למציאת רכיבי ריגול ושאר מזיקים. התוכנה כוללת מספר עזרים שיסייעו לכם להגן על המחשב בזמן אמת מפני חוטפי דפדפנים, רכיבי Active-X לא מוכרים, עוגיות (cookies) ועוד. קיימת אפשרות להעביר את הרכיבים שנמצאו להסגר במקום להסירם לחלוטין, וזאת על מנת לאפשר את שיחזורם, במידה ויש צורך בכך (תוכנות מסויימות לא יפעלו ללא הרכיבים שאולי הוסרו). גירסה זו הינה חינמית, אך אפשרויות מתקדמות נוטרלו (קיימות בגירסה בתשלום).

גודל הקובץ: 35Mb

מחיר: חינם

להורדת Spyware Doctor
 

Cortex Command

 
ב-Cortex Command תשחקו אדם המחפש אחר מחצבים יקרים בטבע. בעזרת מוח חסר גוף תוכלו לשלוט מרחוק על משובטים, רובוטים, חלליות, מכונות יריה וכדומה. תרחיש טיפוסי מתחיל עם שלב הבנייה, בו ניתן לעצב את הבונקר מהשלב הראשוני, ולאחר מכן ניתן לאתר זהב מהשטח על מנת לרכוש עוד ספינות, חיילים, כלי נשק, כלי חפירה והגנות. בואו להנות מקצת קטל טקטי בגרסת ההדגמה של המשחק.

גודל הקובץ: 39Mb

מחיר: חינם

יום רביעי, 26 במאי 2010

תיירות מפלצות: בעקבות יצורי הפלא



מפלצות בע"מ
 מפלצות בע"מ   

חמושים במצלמות, יוצאים אלפי אנשים ברחבי העולם אל טיולים שכל מטרתם למצוא יצורים אגדיים, שכנראה לא קיימים ודי בטוח שהינם מומצאים ודימיוניים. החלטנו גם אנחנו להתחקות אחר המפלצות ולהמליץ על כמה יעדים אטרקטיביים ברחבי העולם בהם (כמעט) בטוח תפגשו מפלצת

צ'ופקברה

 
צ'ופקברה הוא יצור מפלצתי אגדי, שניזון מטריפת חיות בית וצאן. גודלו כגודל של דב קטן וכבד עם שורה של קוצים מהצוואר עד הזנב, הוא נע במהירות ומוצץ בלשונו את דמן של החיות.
אם אתם רוצים לראות מקרוב את צ'ופקברה, אתם צריכים להזמין כרטיסי טיסה לדרום ארה"ב, מקסיקו או פורטו ריקו. כשתגיעו לאחד האזורים הללו, חפשו קבוצות גדולות של חיות משק, כי המפלצת בדרך כלל נמצאת בקרבתם.

בשנות ה-90 היו דיווחים על כבשים שנמצאו מתות עם פצעים מנוקבים שככל הנראה נגרמו על ידי השיניים הגדולות וארוכות של צ'ופקברה. כעשור לאחר מכן, חוואי בטקסס דיווח שצ'ופקברה תקף את כלביו, ובשנת 2008 מצלמות המשטרה הצליחו, כנראה, לצלם את צ'ופקברה רץ לפני הניידת:
 

מפלצת מונטאק

 
מדובר במפלצת מגעילה במיוחד, שגופתה נשטפה יום בהיר אחד בשנת 2008 אל חופיה של מונטאק, ניו יורק, וכך היא גם זכתה לשמה. זהותה של המפלצת העסיקה רבים והדבר הפך למחלוקת שהניבה ספקולציות רבות. חלק טענו שמדובר במוטציה שנוצרה בטעות באחד המפעלים הסודיים של הממשל האמריקאי, אחרים בכלל התייחסו למפלצת כבעל חיים מעוות, ככל הנראה דביבון, זאת על פי השיניים וכפות הרגליים הקדמיות.
למקרה שכבר הזמנתם כרטיס טיסה לניו יורק, כדאי שתדעו שבספטמבר 2009 הגיעו דיווחים מפנמה סיטי על הופעת מפלצת המונטאק באזור.
צפו בראיון הטלפוני שקיימה רשת פוקס עם הבחורה שמצאה את המפלצת הראשונה ואף צילמה אותה:
 

מפלצת לוך נס

הצילום המקורי של המפלצת
 הצילום המקורי של המפלצת  
 צילום : רוברט קנת` ווילסון 
  
מפלצת לוך נס היא מעין יצור כלאיים של דינוזאור ולוויתן שנתגלה לראשונה בשנות ה-30 של המאה ה- 20 באגם (לוך) נס אשר בסקוטלנד. לצערנו הרב, משטרת הפוטושופ בראשותו של דורון פישלר הצליחה להפריך את קיומה של מפלצת לוך נס, אבל אם בכל זאת אתם מגיעים לאזור סקוטלנד, תדעו שמתקיימים שם הרבה טיולים בעקבות המפלצת המפורסמת ויש אנשים שעדיין מנסים למצוא אותה.

הנה עוד חבורה שמנסה לאתר את המפלצת במים העמוקים של האגם:
 

ביגפוט


 צילום : פריים מספר 352 מתוך הסרט שהראשון שתיעד את ביגפוט ש 
  
הפירוש המילולי של ביגפוט הוא "כף רגל גדולה". המפלצת השעירה הזאת, זכתה בשם ביגפוט בזכות טביעות רגליים ענקיות שנמצאו במקומות שונים, בעיקר באזורים מבודדים, ביערות והרים מושלגים בצפון בארה"ב ודרום-מזרח קנדה. המדענים כמובן מאמינים שמדובר שטעות בזיהוי ושאלה כפות רגליים של דוב גדול במיוחד או בכלל מתיחה שיצאה מכלל שליטה.

דווקא את ביגפוט לא קשה לאתר, כי הדיווחים על אנשים שראו אותו, שממשיכים לזרום בלי סוף. הוא נצפה באזורים שונים ברחבי העולם, החל מהרי האלפים בשוויץ ועד אורגון שבארה"ב.

הנה רק אחד מהסרטונים שמנסה להוכיח שביגפוט קיים, הפעם במלזיה והאנשים יוצאים לחפש אותו:
 

יטי

13.12.1951 טביעת רגל של יטי איש השלג ליד אוורסט
 13.12.1951 טביעת רגל של יטי איש השלג ליד אוורסט 
 צילום : אימג'בנק/gettyimages 
  
יטי הוא איש שלג ענק דמוי קוף או דוב שמזכיר במעט גם את ביגפוט. על פי הדיווחים שהתחיל במאה ה-19 ועד ימינו, הוא נראה בהרי הימלאיה, נפאל וטיבט. גם הפעם המדענים מאמינים כי מדובר באגדה, בגלל מחסור בעובדות ועדויות אמינות.

אם ברצונכם לצאת בחיפושים אחר יטי, אל תשכחו להצטייד במשקפת כי אמנם מדובר ביצור מגודל, אך עם זאת חמקמק, שיודע להשתלב בסביבה בצורה מושלמת:
 

בתולת ים

בת ים מחופשת
 בת ים מחופשת 
 צילום : אימגבנק/gettyimages 
  
מי היה מאמין שהמפלצות והיצורים המוזרים יגיעו גם אלינו, אבל לפני קצת פחות משנה, הארץ געשה נוכח הידיעות על תושבי קריית ים שראו בתולת ים מול החופי העיר.
בתולת ים או בת ים, למי שלא מכיר את האגדות, הסיפורים והסרט של דיסני, היא בעצם חצי אשה חצי דג, כך שבמקום רגליים יש לה זנב.
כדי לראות אותה, לא תצטרכו לנסוע רחוק, תעלו על כביש החוף ותוך פחות משעה אתם יכולים להתחיל לחפש אותה. ואם בכל זאת חשקתם בנסיעה לחו"ל בעקבות בתולות הים, היו דיווחים על אנשים שראו אותן בפיגי' ומלזיה.
תוכנית "המקור" שלחה את ישראל רוזנר למצוא את בתולת הים של קריית ים:
 
מחסני חשמל
 

יום שני, 24 במאי 2010

מי נגד מי בגוגל TV


בשבוע שלאחר ההכרזה הרשמית, כולם מנסים להבין מה זה בעצם הגוגל TV הזה. ניסינו לעשות קצת סדר בבלאגן

תגיות: גוגל,גוגל TV
ארבעה ימים חלפו מאז שהכריזה גוגל על ה-Google TV, ורבים מנסים להבין מהו בעצם המוצר החדש. פרשנים שונים מנסים לנתח אם יש לגוגל סיכוי להיות הראשונה שבאמת מצליחה לשלב בין הטלויזיה לאינטרנט או שהיא תיפול כמו קודמיה. ניסינו לעשות עבורכם קצת סדר עבורכם ולהסביר מה קורה בגוגל TV.

- אז מה זה בעצם גוגל TV?

גוגל מכריזה שהיא רוצה "להביא את הרשת לטלויזיה ואת הטלויזיה לרשת". כדי לעשות זאת היא משיקה פלטפורמה שתעבוד, באמצעות מערכת ההפעלהאנדרואיד, על מוצרים דוגמת טלויזיות, מכשירי בלו-ריי, ממירים מקליטים וכדומה. המשתמשים יוכלו לצפות בערוצי הטלויזיה הרגילים, אך אליהם תתווסף גישה מלאה לאינטרנט ולענן מחשוב שיכיל מידע ואפליקציות.
למעשה, אפשרות הבחירה של הצופה תגדל ממאות הערוצים אליהם הוא חשוף כיום לכל תוכן הוידאו הזמין באינטרנט. רוצים לראות פרק של סדרה אהובה? חיפוש שמה בגוגל TV יניב הן את פרטי זמן השידור של הפרק הבא, הן את הפרק הקודם שהקלטתם במכשיר ה-DVR שלכם (ממיר נוסח יס מקס והוט מג'יק), וגם את הפרקים הקודמים שזמינים לצפייה באתר hulu וסרטון "הרגעים הנבחרים של העונה" שמישהו ערך והעלה ליוטיוב. הרשומות המאוחדות הללו הן אחת הדרכים בהן מנסה גוגל לשלב בין תוכן טלויזיוני לאינטרנטי. היא הופכת את מקור התוכן לכמעט שקוף. הכל אמור להיות זמין מהסלון, בפשטות דומה לזו של צפייה בטלויזיה רגילה או גלישה ברשת. בניגוד למערכות מתחרות שכבר משלבות צפייה של תכנים מסוימים והרשת וכן ווידג'טים שונים (משהו המזכיר אפליקציות אייפון/אנדרואיד) – כאן הגלישה ברשת צפויה להיות יותר רחבה ומקיפה, ומבחר האפליקציות יהיה גדול מאוד, שכן גוגל תפיץ ממשק פיתוח ייעודי (API) שיאפשר למתכנתים לפתח עבור המערכת.

- איך זה יעבוד?

כדי לנווט במגוון התוכן הרחב יהיה קיים במערכת חיפוש משולב שיעזור לצופים למצוא בקלות תוכן רלוונטי ממבחר המקורות השונים, ולעשות סדר מהיר בהיצע העצום. המערכת תריץ את הדפדפן כרום, שאף יכלול תמיכה מלאה בפלאש. המשמעות היא שהתקניה של גוגל TV יוכלו לגלוש בכמעט כל אתר ברשת ולנגן כמעט כל שידור וידאו שזמין בה. בנוסף, מכיוון שהמערכת תפעל על אנדרואיד, ניתן יהיה להפעיל בה אפליקציות שנבנו למערכת ההפעלה – כל עוד אלו לא דורשות חומרת טלפוניה. לגוגל TV אף תהיה גרסה מותאמת של חנות האפליקציות של אנדרואיד (אנדרואיד מרקט).

- מי עוד שותף עם גוגל בפרויקט?

החברה לא נכנסת לפרויקט השאפתני הזה לבד. היא מגובה בכמה חברות טכנולוגיה משמעותיות, בראשן סוני, שתבנה טלויזיות ונגני בלו-ריי יעודיים לפלטפורמה. אינטל תספק את המעבדים ולוג'יטק תבנה מעין קופסת שליטה שתרכז ותשלוט בכל האופרציה. את גרסת הפלאש החדשה תבנה, כמובן, אדובי. רשת האלקטרוניקה Best Buy תשווק את המוצרים וספק השידורים Dish Network יהיה הראשון שישמיש את השירות.

- על איזו חומרה תתבסס המערכת?

גוגל TV תספק איכות של קולנוע ביתי, עם יכולת ניגון וידאו ברזולוציה 1080P ושמע סאונד בפורמט דולבי 5.1. המערכת תתמוך גם בפורמט MPEG4 ובחומרי תלת-מימד. המעבד מבית אינטל יהיה מסדרת אטום CE4100. למערכת יהיו חיבורי HDMI, בלוטות' וקישוריות וויי-פיי. קופסת השליטה של לוג'יטק תוסיף יכולות של שלט-רחוק, אך ניתן יהיה גם לשלוט על המערכת בעזרת מכשירים אלחוטיים קיימים, כולל סמארטפון המבוסס על אנדרואיד, ואפילו אייפון. לוג'יטק גם תמכור עזרים ייעודיים לקופסת השליטה שלה, שישלבו מקלדת, משטח מגע ושלט רחוק. הקופסה תוצב בין הרסיבר לטלויזיה ותאפשר מעבר של אודיו ווידאו HDMI תוך גלישה סימולטנית ברשת וניגון וידאו.

- מתי כל זה יקרה?

ככל הנראה כבר בסתיו הקרוב. סוני הכריזה שהטלויזיות ומכשירי הבלו-ריי הייעודיים יהיו מוכנים בתקופה זו, וגם Dish Network הוציאה הצהרה דומה בנוגע למועד תמיכתה בפלטפורמה. לוג'יטק תפיץ את קופסת השליטה ככל הנראה לקראת סוף השנה. אדובי מסרה שתשחרר את גרסת הפלאש החדשה לאנדרואיד ביוני – פרט הכרחי לפעולתה של הפלטפורמה החדשה.

- מה הבעיות הצפויות?

בתור התחלה, הענקיות הקודמות שניסו לשלב את הרשת עם הטלויזיה (מיקרוסופט, אפל) – נכשלו. נראה שהצרכנים עדיין לא רואים את השלוב הזה כטבעי, וגוגל מקווה שמדובר רק בעניין של המוצר הנכון כדי לשבור את החסם הפסיכולוגי.

יש הצופים שהאתגר הגדול ביותר של גוגל יהיה קבלת גישה לתוכן ששייך לרשתות טלויזיה ולאולפנים. לא בטוח שאלו יהיו מרוצים מהרעיון שהתכנים שלהם זמינים בצורה החדשה, מבלי שהם יכולים לגזור מכך קופון. ומכיוון שמדובר במערכת מאוד מאופיינת (כאמור – מערכת הפעלה אנדרואיד עם דפדפן כרום) – יהיה קל מאוד לחסום את הגישה של גוגל TV לאתרי הוידאו מהם היא תנסה לשאוב מידע.

כמות המכשירים המרכיבה את המערכת יוצרת פוטנציאל לסירבול. כך גם העובדה שהתקשורת ביניהם לא תהיה מלאה (המערכת לא תדע, למשל, אם הממיר המקליט שלכם מלא). מדבריה של גוגל אף ניתן להבין שעבור תפעול המערכת תידרש מקלדת מסוג כלשהי, ואולי אפילו משטח מגע. לגמרי לא בטוח שאנשים חפצים להפוך את המקלדת לאביזר אינטגרלי בסלון ביתם ולהשתמש בה בכל פעם בה הם מעוניינים לצפות בטלויזיה.

קיימת גם בעיית הפרטיות. גוגל גם כך יודעת עלינו לא מעט. האם אנחנו באמת רוצים להכניס אותה גם לזפזופ הטלויזיוני ולספק לה את הרגלי הצפיה שלנו, שגם בהם היא תמהר להשתמש למטרת פילוח פרסומי?

בנוסף, למרות שלא מדובר בשוק פורח, הוא בכל זאת אינו ריק משחקניות מהן גוגל אינה יכולה להתעלם. מרבית המסכים היוקרתיים שנמכרים היום כבר משולבים במיני ווידג'טים מקוונים. לשירות Tivo הדועך עדיין יש בסיס לקוחות והוא שם מותג ידוע בתחום. חלק מהשירותים שתספק גוגל TV סופקו על ידי Tivo כבר בתחילת שנות ה-2000. מתחרים נוספים כוללים את PopBox, Roku ובוקסי הישראלית, אך זאק הוניג מה-PC Magazine מעריך כי אם תצליח גוגל TV, היא תביא לסופם של מוצרים אלה.

ולסיום, אם אתם נמצאים מחוץ לארצות הברית (בישראל, למשל) – מי יודע מתי גוגל TV בכלל תגיע אליכם, ואם החברה לא תעשה קטע "אייפוני" של השקת המוצר במדינות זניחות מבחינתה רק מספר שנים לאחר יציאתו לשוק. גם כאשר יגיע המוצר למדינות אלו הוא יצטרך להתמודד עם אתרים שלא מאפשרים צפייה מחוץ לגבולות ארה"ב – הבולט בהם הוא hulu.

- מה אומרים הפרשנים?

"זה נראה טוב על הנייר. נראה אם גוגל יכולה לבצע את הבטחתה", כותב ג'יי יארו בסן-פרנסיסקו כרוניקל. "לגוגל יש נטייה להוציא גרסאות בטא של מוצרים ולשפר אותם לאחר מכן. זה לא יעבוד במקרה הזה", הוא מוסיף, ומציין שגם למחיר (שטרם פורסם) יהיה אפקט משמעותי על ההצלחה. "אם קופסת שליטה נוספת תעלה 300 דולר – זו תהיה בעיה גדולה".

גם האנליסט דן אולדס מקבוצת הייעוץ "גבריאל" שחלק מהותי מהסיכוי להצלחה טמון בתמחור שתתן סוני לטלויזיות שתפיץ. לא היא ולא יצרנית השבבים אינטל נודעים במחירים נמוכים במיוחד. "הערך האמיתי של גוגל בפרויקט הוא נתינת שמה, וגם זה אינו מבטיח הצלחה", הוא אומר.

"גוגל TV אינה בהכרח הטבעה בסל", כתב עיתונאי הטכנולוגיה שון פורטנוי באתר ZDnet. "עדיין יהיו הרבה אנשים שמרוצים מהמצב הקיים ומסתפקים בהזמנת סרטים ב-VOD במקום בהזרמתם דרך הרשת. אך הגעתה של גוגל TV תספק עוד קריאת השכמה לחברות הכבלים ותזכיר להן שעליהן להקפיד על החדשנות".

וטום קרציט מ-Cnet מסכם: "אם המאמץ הזה יצליח, יהיה כוח מתווך חדש בשוק האלקטרוניקה לצרכנים, וגוגל תמצא דרך לזוז ממיתוגה כחברת חיפוש אל עבר מיתוג של חברה היוצרת תוכנה המחברת בין הצרכנים לרשת",